Sigla

 

Liceul "Horea, Cloşca şi Crişan"

str. Republicii, nr. 18, Abrud, 515100, Alba, Romania,
Tel 0258 780623, Fax 0258 780601 email: hcc.abrud@yahoo.com; hcc.abrud@isjalba.ro;

Sprijinirea sistemului educational special prin portal educational dedicat,
SMIS 4422

Ca urmare a implementarii acestui proiect in anul 2008, unitatea noastra a beneficiat de infiintarea unui laborator TIC dotat cu statii de lucru, notebook, proiector ?i ecran de proiec?ie. In cadrul actului de predare conform documentelor scolare din scolile speciale si in unitatea noastra s-au desfasurat activitati utilizand aparatura din dotare si lectiile educationale multimedia existente in cadrul portalului https://scolispeciale.edu.ro. Noi, cadrele didactice am urmarit sa facilitam o intelegere mai buna a mediului si societatii in care sunt integrati copii cu CES, prin derularea lec?iilor pe calculator la diferitele materii care le-am gasit potrivite pentru profilul nostru.
De asemenea copiii au posibilitatea sa deprinda unele abilitati de baza in ceea ce priveste utilizarea mijloacelor TIC si a facilitatilor oferite de internet de catre elevii cu CES.
Totodata si noi cadrele didactice beneficiem de dezvoltare profesioanala utilizand calculatorul in prezentarea acestor lectii ca resursa de predare si integrare a acesteia in actul educatiei.
Ca beneficii in cadrul procesului instructiv educative consideram ca este o parte substantiala din con?inutul PIP-urilor, permitand elevilor sa invete la timpul lor, in ritmul lor si in mediul lor, permitind accesul la materiale educationale dezvoltate in conformitate cu cerintele educationale specifice.
Alaturi de alte programe speciale (Logopedix, Evalogos sau Tara), aceste lectii din cadrul proiectului gazduite pe portalul https://scolispeciale.edu.ro furnizeaza un feedback prompt elevului, incurajandu-l dupa fiecare pas realizat.
Faptul ca lectiile sunt prezentate sub forma de imagini, sunete etc sunt foarte folositoare pentru elevii din unitatea nostra deoarece toti cei 14 elevi sunt cuprinsi in planurile de recuperare privind tulburarile de limbaj. Toate acestea, spunem noi, duc la cresterea gradului de autodeterminare a elevului, a independentei acestuia si nu in ultimul rand al capacitatii de integrare a lui in societate.

Inapoi